24. 07. 2017

Cvičení a triky pro zeštíhlení

Začněte s posilováním, ať se máte v létě čím pochlubit!

Milujete plavání, ale letnímu koupání se vyhýbáte jako čert kříži, protože je vaše postava plná špíčků? Kupujete si stále volnější oblečení, abyste všechny nedokonalosti skryli? Máte strach, že vás lidé kvůli nedokonalé postavě odsoudí a budou se vám vysmívat? Neseďte v koutě, začněte se hýbat! Když budete pravidelně posilovat, změny k lepšímu se dostaví rychle! Co musíte vědět a dodržovat?

Zábava pro děti a dospělé, která se těší velké oblibě

V poslední době jde o velký hit. Snad na žádné zahradě nechybí. Vyřádí se na ní děti, ale i dospělí. Máte tip nebo víte, o čem je řeč? Trampolína je tím zázrakem, kde si zablbnete, ale uděláte i něco pro své zdraví.

Cvičení je koníček, ne povinnost

Je spousta lidí, co cvičení považuje za povinnost a to je zásadní chyba. Do cvičení se nesmíte nutit, ale naopak musíte jej dělat rádi, abyste z něj měli ten příjemný pocit. A věřte, že to jde, stačí jen, když budete cvičit správně a z povinnosti se stane váš koníček.

Cvičení jen na 30 minut a výsledky jsou fenomenální. Zkuste to taky!

Máte pocit, že když v posilovně nebudete trávit celé hodiny, nemůžete dosáhnout skvělých výsledků? Není to pravda. Někdy je to dokonce naopak a spíše než na délce tréninku záleží na tom, jak kvalitně a intenzivně jste cvičili. Díky jedinečnému konceptu stačí cvičit 30 minut, kdy efektivně zapojíte snad všechny svalové partie. Co takové cvičení obnáší a kam se za ním vydat?

Které stroje patří do správné domácí posilovny

S příchodem nového roku si velká část z nás dává předsevzetí a ta se většinou točí kolem zlepšení fyzické kondice a utužení zdraví. Existují v podstatě dvě cesty, kudy se vydat – do posilovny nebo zůstat doma.

Chcete zhubnout? Hýbejte se!

Zkuste stepper (11)Cvičení a triky

Naše maminky a babičky si jistě vzpomenou na nesmrtelný výrok pana (dnes už profesora) Rajko Dolečka: Chceš zhubnout? Tak nežer a cvič!

Nedávno jsem pana profesora potkala na jednom lékařském kongresu. Je mu už hodně let (nejsem takový neomalenec, abych se ptala, ale okolo devadesáti už mu jistě bude), ale kypí zdravím a neuvěřitelnou životní energií. Pan profesor stále pracuje, i když na zkrácený úvazek ve fakultní nemocnici jako endokrinolog a jeho výroky týkající se obezity a boje proti ní jsou nezapomenutelné. Je v nich velká pravda. Spousta výrobců zaručených prostředků na hubnutí nám nabízí své výrobky, ale základem zdravého hubnutí je pestrá a vyvážená strava ve správném množství a POHYB. No jo, ale jaký?

Krásné paže za šest týdnů

Krásné paže za šest týdnůCvičení a triky

Kde se začnou nejdříve projevovat přibývající léta? Mimo jiné na pažích.

Mladé dívky nemají absolutně žádný problém s pevností a tvarem paží. S přibývajícími lety (pokud pravidelně necvičíme nebo nepracujeme manuálně a nevyužíváme sílu paží) ochabují svaly na pažích a také pokožka. To se projevuje nehezkým tvarem paží. Postavte se k dostatečně širokému zrcadlu, upažte a dejte ruce „do svícnu“, tzn. pokrčte paže v loktech, prsty směřují ke stropu. Pokud máte povolené svaly, nadloktí vypadá jako „nákupní taška“. To není moc hezký pohled. Je to častý důsledek nedostatku správného pohybu v zimě. K posílení nadloketních svalů stačí např. pravidelný pohyb na stepperu, dokonce i při běhání tyto svaly pracují. Pokud ale máme ty „nákupní tašky“, stačí 10 minut cvičení každý den po dobu šesti týdnů. Pokud začneme dnes, ke konci května, až se venku dostatečně oteplí, můžeme obléci trika bez rukávů – nebudeme se mít za co stydět. Potřebujeme dvě jedno až dvoukilogramové činky.

Aerobní cvičení a proč je tak důležité

Rozlišujeme tři složky fitness.
  • aerobní fitness ( často se uvádí jako kardiovaskulární )
  • silový fitness
  • pružnostní fitness
Z nich se za nejvýznamnější považuje aerobní fitness. Mezi aerobní sporty patří například:

Hubnutí – bez sportu to nepůjde!

Mnoho žen, ale i mužů se snaží zhubnout. Mnozí však často zapomínají na fakt, že jedním ze základních pravidel pro udržení správné kondice, pěstování svalů a spalování tuků je právě sport. A při tom existuje tolik sportů, stačí si jen vybrat! Pevně věřím, že si každý nalezne alespoň jeden sport, který bude pravidelně trénovat. Nejde však pouze jen o kondici, je obecně známo, že při sportování se uvolňují endorfiny, které zajišťují okamžité zlepšení nálady. A při hubnutí je psychická část stejně podstatná jako část fyzická.

Ideální cvičení pro udržení kondice

Ideální cvičení pro udržení kondice, udržení nebo snížení tělesné hmotnosti je pro každého jiné. Ve „fitkách“ a sportcentrech je široká nabídka různých druhů cvičení. Jak si vybrat to pravé? Nemusíme zkoušet všechny druhy cvičení, můžeme si udělat předvýběr. Důležitá zásada je neubližovat si. Jestliže jsme několik let prováděli fyzickou aktivitu pouze cestou do práce pár desítek metrů na autobus a zpět, rozhodně si nenaložíme hned zpočátku 3x týdně aerobic a mezitím 2x týdně spining. Musíme to udělat rozumně. Pro představu, jaké jsou možnosti uvádíme přehled jednotlivých druhů pohybové aktivity:

Novinky do emailu

Chcete, aby Vám nic neuniklo? Zaregistrujte prosím váš email a 1x týdně obdržíte kompletní seznam novinek ze serveru.

Přihlášení