26. 09. 2017

Hubnutí a základní rady

Příčiny dietních selhání a jak jim předejít

Uspět v dietě a úspěšně zhubnout či si dosaženou váhu dlouhodobě udržet, je boj se sebou. Jsme to my, kdo toužíme po štíhlé linii a také jsme to my, kdo máme chuť na tu báječnou sladkou tyčinku nebo nádherně vonící čerstvé pečivo či křupavý lahodný bůček. Dietní selhání tedy neznamená, že jsme prohráli, znamená to jen, že vyhrála ta druhá část nás samých.

Drůbeží maso - proč mu dávat přednost?

Módní trendy, diktující být fit a nejlépe také štíhlý a mladistvě vypadající, jednoznačně dávají přednost konzumaci bílého masa, tedy drůbežímu a rybám, před masem červeným. Člověk je nicméně tvor hloubavý a raději než všeobecným pokynům dá jistě přednost přesvědčivým nebo alespoň konkrétním argumentům. Nabízíme tedy ty nejdůležitější.

Pro kila dolů i krásnou pleť

Chcete mít nejenom štíhlou postavu, ale zároveň i krásnou pleť? Pak nesmíte zapomínat na to, že váš jídelníček se projeví také na vaši pleti.

Díky správnému a zdravému jídelníčku si nejenom udržíte štíhlou linii, ale je dobré vědět, že i vaše pokožka dostane to nejlepší. Nestačí jenom používat všelijaké krémy a pleťové masky, kůži je třeba také vyživovat vnitřně. Zkrátka, konzumujeme množství tuků, cukrů, málo vitamínů a vlákniny a to vše se na naší pleti odráží a škodí ji…nehledě na ty kila, co nám to takové stravě naskakují.

Syndrom štíhlých žen

Podle odborníků, srovnávajících lidské chování, se jednání a rozhodování žen s nadváhou a štíhlých žen diametrálně liší. Ponechme stranou záležitosti společenské, kde toto srovnání jistě nepřináší žádné zásadní objevy a zaměřme se spíše na ty aktivity, které překvapující jsou. Jde totiž přesně o ty činnosti, které ovlivňují shazování či naopak nárůst váhy.

Pitný režim a jeho pravidla

Nejen při redukční dietě, ale pro naše zdraví bychom měli správně, dostatečně a pravidelně pít. Je mnoho mýtů, které se nezakládají na pravdě a naopak je mnoho pravd, které jsou neprávem zpochybňovány coby mýty. Jaká tedy jsou pravidla pitného režimu?

Mám deprese z toho, že jsem tlustá. Co mám dělat se svou psychikou do té doby, než budu štíhlejší?

Problém: Mám deprese z toho, že jsem tlustá. Co mám dělat se svou psychikou do té doby, než budu štíhlejší?

Co s tím: Možná vám nepřináší starosti ani to, že jste tlustá, ale spíš, že se vám nedaří hubnout tak, jak byste chtěla. Ujasněte si tedy, kolik kilo chcete přesně zhubnout a vypracujte si podrobný plán. Sepiště si konktétní kroky, které hodláte podnikat (vždy například týdenní plán, ve kterém bude rozepsán jídelníček a cvičení)a vždy, pokud ten den uděláte přesně to, co jste si naplánovala, napište si ke dni velkou jedničku...zkrátka známkujte se jako ve škole. Pokud uvidíte, že se vám daří a podnikáte vše tak, jak jste si řekla, nebudete mít k depresi důvod.

Dieta a její zabijáci

Pro většinu z nás je při dietě nejkritičtější večer. Cítíme se unavené z práce, bez nálady a chcete si konečně sednout, najíst se a odpočívat. Právě tahle situace nás svádí k mnohým chybám, které se časem projeví špatnou pletí a také kily navíc! Těmto návykům říkáme zabijáci diet.

Jak mám upravit svůj denní režim, aby hubnutí bylo ještě úspěšnější?

Problém: Jak mám upravit svůj denní režim, aby hubnutí bylo ještě úspěšnější?

Co s tím: Jezte malé porce, ale několikrát denně. Jídlo si dávejte na malé talíře, opticky bude vypadat, že je ho víc. Jezte hodně pomalu a dobře jídlo rozkousávejte. Dodržujte pitný režim, 2-3 litry denně. Hýbejte se, jak jen to je možné. Nejezděte výtahem, do práce choďte pěšky, o víkendech si naplánujte s přátely nějakou sportovní činnost. Hubněte s kamarádkou, budete se vzájemně motivovat. Nalepte si na ledničku obrázek slečny s tělem, po jakém toužíte i vy, snadněji tak odoláte pokušení lednici otevřít. Potraviny nakupujte vždy najezená, jinak do vozíku naskládáte mnohEm víc věcí, než potřebujete. Mějte po ruce vždy ovoce, nebo celozrný chleba, do kterého v případě krize můžete kousnout.

Pár měsíců jsem držela dietu a díky ní se mi podařilo zhubnout. Chtěla bych dostat dolů ještě nějaké to kilo

Problém: Pár měsíců jsem držela dietu a díky ní se mi podařilo zhubnout. Chtěla bych dostat dolů ještě nějaké to kilo, ale poslední týdny se mi to nedaří.

Přes den se dokážu hlídat, ale jakmile nastane večer, začnu se přejídat

Problém: Přes den se dokážu hlídat, ale jakmile nastane večer, začnu se přejídat.

Novinky do emailu

Chcete, aby Vám nic neuniklo? Zaregistrujte prosím váš email a 1x týdně obdržíte kompletní seznam novinek ze serveru.

Přihlášení