26. 09. 2017

Hubnutí a základní rady

Celulitida - jak na ni?

Tento latinský název označuje poruchu, která téměř výhradně postihuje ženské pohlaví, často lidově nazývanou "pomerančová kůže".
Nadváha může a nemusí být spojena s tímto z pohledu "postižené" dívky nebo ženy pouze estetickým problémem, kterým bezpochyby celulitida je.

BMI - index tělesné hmotnosti

Index tělesné hmotnosti, obvykle označovaný zkratkou BMI (z anglického body mass index) je číslo používané jako měřítko obezity, umožňující statistické porovnávání lidí s různou výškou. Index se spočítá vydělením hmotnosti daného člověka druhou mocninou jeho výšky. Připravili jsme pro vás jednoduchý výpočet BMI.

Tři otázky, které jsou odpověďmi na selhání hubnutí

Ty tři otázky znějí: Která dieta je nejúčinnější? Proč jsem selhala při hubnutí? Proč jsou ostatní v hubnutí úspěšnější než já?

Proč se u masa glykemický index neuvádí?

Glykemický index potravin je velmi důležitým prvkem, možná dokonce tím příslovečným zobáčkem vah, který buďto vaše snažení nachýlí do vysněné polohy „hubnout“ nebo také ne. Jinými slovy kromě toho, že naše krmě má obsahovat málo tuku (ale nikoliv tuk žádný), měli bychom si hlídat glykemický index toho, co sníme.

Glykemický index potravin aneb dieta trochu efektivněji

Je to jen pár let, co bylo zjištěno, že některé sacharidy zvyšují hladinu krevního cukru více, jiné méně. Čím více po jídle stoupne glykemie, tím více se musí vyplavit inzulínu (hormonu, který produkuje slinivka břišní). Čím více inzulínu, tím větší je tendence k ukládání tuku v organismu. Lze tedy říci, že pokud budou dva lidé držet dietu o stejné energetické hodnotě, zhubne více ten, který bude jíst potraviny s převážně nižším glykemickým indexem.

Novinky do emailu

Chcete, aby Vám nic neuniklo? Zaregistrujte prosím váš email a 1x týdně obdržíte kompletní seznam novinek ze serveru.

Přihlášení