19. 11. 2017

Ideální cvičení pro udržení kondice

Ideální cvičení pro udržení kondice, udržení nebo snížení tělesné hmotnosti je pro každého jiné. Ve „fitkách“ a sportcentrech je široká nabídka různých druhů cvičení. Jak si vybrat to pravé? Nemusíme zkoušet všechny druhy cvičení, můžeme si udělat předvýběr. Důležitá zásada je neubližovat si. Jestliže jsme několik let prováděli fyzickou aktivitu pouze cestou do práce pár desítek metrů na autobus a zpět, rozhodně si nenaložíme hned zpočátku 3x týdně aerobic a mezitím 2x týdně spining. Musíme to udělat rozumně. Pro představu, jaké jsou možnosti uvádíme přehled jednotlivých druhů pohybové aktivity:

Aerobic - (body) dynamické cvičení, jehož prostřednictvím dochází ke zlepšení vytrvalosti a výkonnosti. Zároveň dochází k posílení kardiovaskulárního systému, lokální svalové síly, silové vytrvalosti, pohyblivosti a pohybové koordinace. Nejčastější pohybová forma, která kombinuje poskoky s pohyby Low-Imapact ( jednoduché cviky a prvky základní aerobní abecedy) a skládá je do choreografie. Cvičení probíhá v tzv. sestavách a je vhodná pro ty, kteří nemají potíže spojit jednotlivé pohybové prvky a pamatovat si sestavy. Tato aktivita je vhodná pro ženy od 12 let výše.

Step aerobic je velmi účinná forma vytrvalostně silového aerobiku střední až vysoké intezity zatížení. Zakládá se na vystupování na stupínek o výšce 15 – 30 cm vysoký. Tento step může zvýšit intezitu práce při cvičení oproti „normálnímu“ aerobiku až o 30%.

Od tohoto druhu cvičení můžeme očekávat zvýšení vytrvalosti, posílení kardiovaskulárního systému, spalování podkožního tuku a tvarování dolních končetin a hýždí.

Spinning je valmi účinný jak pro zvyšování tělesné kondice, tak pro tvarování postavy i pro vytrvalostní trénink:
PRO KONDICI Pro ty, kteří si chtějí udržet nebo zlepšit svojí kondici jednoduchým a zábavným způsobem. Nemusíte být zrovna vrcholoví sportovci, dokonce můžete být úplný začátečníci a přesto tento sport zvládnete. Nemusíte se učit žádné složité pohyby. Budete nenásilným způsobem pracovat na své fyzičce a zároveň pročistíte svou mysl.
PRO POSTAVU Pro ty kteří chtějí pečovat o svoji postavu je spinning ideální prostředek ke zhubnutí. Při jedné 45minutové lekci spálíte 400 až 600Kcal, což je 12krát více , než při aerobicu a navíc nezatěžujete klouby!. Pravidelný trénink Vám pomůže účinně zpevňovat vaši postavu , získáte pevný zadeček a štíhlé nohy.
PRO TRÉNINK Jízda na kolech umožňuje specializovanou přípravu pro všechny druhy sportu. Využívají jej i sportovní oddíly pro přípravu na závody.
Kromě sportovního oblečení si nezapomeňte sportovní obuv s pevnou podrážkou, láhev s pitím (nejlépe cca 1 litr vody) a ručník.

Powerjóga  ideálně zvyšuje ohebnost, protahuje zkrácené svaly, rozhýbává klouby a posiluje zejména svalový korzet páteře, ale i všechny ostatní svaly těla.Pokud bychom hledali vzor toho, jak spořit energií, nalezneme jej v našem těle. To je v tomto směru důsledné. Například sval, který není pravidelně namáhán, začne atrofovat - zmenšovat svůj objem a slábnout. Je to úsporné. Proč jej živit, není-li používán? Nebo sval ze skupiny posturálních (udržují náš vzpřímený postoj), ten musí být v neustále zvýšeném napětí, pokud však nebude v důsledku pohybu protahován, začne se jeho vazivová část zkracovat, čímž na sebe přebere část práce aktivní svalové hmoty. Opět je to úspora, neboť vazy jsou jako provazy a ty žádnou energii nespotřebovávají. Z energetického hlediska je tato schopnost obdivuhodná, ovšem její důsledky jsou pro nás, při sedavém způsobu života, poněkud nepříjemné: ochablé svaly, zkrácené vazy, snížená pohyblivost a z ní plynoucí přibírání na váze, bolesti zad a kloubů. Není toho málo, ale netřeba zoufat. Vhodným cvičením lze tomuto procesu zabránit, případně jej zvrátit, pokud se již rozeběhl.

Kalanetika je cvičení, které optimálním způsobem tvaruje postavu. Zaměřuje se zejména na problematické oblasti – břicho, boky, hýždě, ruce, prsní svaly. Na první pohled cvičení působí jednoduše, pohyby se dělají v rozmezí několika málo centimetrů, ale už po první hodině pocítíme účinky cvičení ve všech svalech těla. Kromě posilování svalům kalanetika protahuje zkrácené svalové partie např. zádových svalů, zadních stehenních svalů a dalších partií, které při běžném životě příliš nepoužíváme. Již po prvních několika hodinách  uvidíme výsledky v podobě vytvarovaných partií.

Pilates  je cvičení, kde tělo a duše jsou jeden celek. Vytvořil je Joseph H. Pilates (1880 - 1967) a zajímavé určitě je, že bylo velmi populární u tanečníků již od čtyřicátých let. Nyní se okruh "uživatelů" rozšířil nejen o zpěváky, fyzioterapeuty a rehabilitační pracovníky, ale v poslední době se díky propagaci rozšířila i v oblasti fitness po celém světě. Je vhodná pro každý věk dětmi počínaje. Je to metoda tvarování těla na základě spolupráce těla a mysli.
Je to program složený ze série přibližně 500 navržených činností vykonávanných na podložce nebo jiném aparátu. Ačkoli Metoda Pilates byla rozvinuta především pro tanečníky a atlety před více než 100 lety, stala se nejpopulárnější cvičební metodou 90. let. Je směsí východní a západní filozofie duševního a fyzického předurčení. Metoda je zaměřena k zvýšení ohebnosti, k řízení tělesného uvědomění, správnému dýchání, redukci stresů, zvýšení spánkové činnosti. Výsledkem je silné ohebné tělo, s prodlouženými svaly a harmonická osobnost.

Orientální tance nebo břišní tance. Orientální tanec má kořeny ve vyspělých starověkých kulturách. Břišní tance znali egypťané, babyloňané, sumerové i asyřané. Orientální tance vždy souvisely s uctíváním bohyně plodnosti, lásky, ale také války. Orientální tanec je však tradičně spojován s ženskými harémy Středního východu. Harém (z arabského haram - zakázané, svaté, nedotknutelné) původně zaručoval ženám bezpečí a ochranu, později však i způsob izolace a jejich ukrývání před okolním světem. Břišní tanec zde nebyl ani tak způsobem zajištění přízně sultána, jako spíše formou potěšení, zábavy a udržení fyzické kondice žen samotných. Kromě tělesné kondice nám břišní tance vytvarují sexy boky a zadečky.

 

A co je také velmi důležité, je osobnost cvičitele nebo cvičitelky. Pokud nám nebude vyhovovat, nebude nás ani sebelepší způsob cvičení příliš bavit. Pokud nás nebude bavit, moc dlouho tam chodit nevydržíme. Takže – dost řečí, vybereme si, vyzkoušíme a jdeme na to! Máme nejvyšší čas, za pár týdnů se oteplí a vytáhneme krátké sukně, kraťasy, trička s krátkým rukávem, svlékneme tlusté svetry a kabáty….

Komentáře

Poslat nový komentář

CAPTCHA
Tato otázka testuje zda jste člověk a tím zamezuje automatickému odesílání spamu
Image CAPTCHA
Zadejte znaky z obrázku

Novinky do emailu

Chcete, aby Vám nic neuniklo? Zaregistrujte prosím váš email a 1x týdně obdržíte kompletní seznam novinek ze serveru.

Přihlášení