26. 09. 2017

Jak zhubnout a zůstat štíhlá? - Používejte koření

Jak zhubnout a zůstat štíhlá? - Používejte kořeníUdržet linii

V předchozích pěti týdnech jsme se naučily, jak správně jíst, co jíst, kolik a čeho za den vypít, jak cvičit, chodit a tak jsme pomalu a nenásilně změnily svůj životní styl. Někdo více a někdo méně.

Dnes pro vás máme závěrečnou radu:

6.Týden – Používejte koření!

Koření nejen mění chuť jídel, ale také ovlivňuje náš organismus nebo pomáhá odstranit nepříjemné vedlejší účinky jídel. Např saturejka v luštěninách snižuje nadýmání, zázvor v kořenících směsích pomáhá trávení, listová zelenina a bylinky mají spoustu vitaminu C a minerály. Pokud chcete zhubnout, používejte ostrá koření. Podívejte se na Thajce – jedí pálivá jídla a moc jich tlustých není. Vyberte si takovou směs, která vám chutná, existuje řada firem, nabízejících koření a kořenící směsi. My rádi v kuchyni používáme koření od Antonína – mají spoustu různých kombinací a také jednotlivě koupíte druhy, kterými můžete směsi doplnit, pokud chcete.  Pokud máte zahradu nebo alespoň truhlík za oknem, můžete si čerstvé bylinky pěstovat sami. Ta chuť je nenahraditelná.

 

Na závěr poslední rada:  Občas si dopřejte něco, co milujete, i když to není zrovna podle pravidel zdravé výživy. To neznamená denně, ale pokud se jednou za týden nacpete zmrzlinou, nic se vám nestane a na vaši linii to nebude mít vliv. Pokud si na večírku dáte několik grilovaných žeber, zapijete to pivem, vínem či slivovicí, patrně vám druhý den nebude nejlépe, ale vaše linie se to nedotkne. Zase je nutné použít zdravý rozum. Občas neznamená často, ale pokud je v létě horko a ochlazujete se zmrzlinou každý den, nic se neděje, protože dost pravděpodobně sníte méně jídla, velmi pravděpodobně se vyhýbáte těžkým jídlům a máte více pohybu, než v zimě, kdy venku mrzne, až praští a jste nejraději zalezlí v teple.

Pokud jste s námi prošli celý program změny životního stylu a dodržujete všechna doporučení, určitě si je pamatujete. Pokud ne, máme pro vás shrnutí:

  1.  Pijte vodu a neslazené minerálky a ovocné čaje
  2. Používejte nohy – choďte pěšky
  3. Každé sousto důkladně rozžvýkejte a jezte pomalu
  4. Nedojídejte jen proto, že máte ještě na talíři, přestaňte jíst, jakmile zmizí pocit hladu, vyhazujte zbytky – nebudete v pokušení je za chvilku dojíst
  5. Stanovte si pravidelný rozvrh cvičení a dodržujte ho!
  6. Omezte potraviny s vysokým glykemickým indexem a vynechte sladká jídla
  7. Dopřejte si občas to, co máte rádi
  8. Používejte koření

 

Komentáře

Poslat nový komentář

CAPTCHA
Tato otázka testuje zda jste člověk a tím zamezuje automatickému odesílání spamu
Image CAPTCHA
Zadejte znaky z obrázku

Novinky do emailu

Chcete, aby Vám nic neuniklo? Zaregistrujte prosím váš email a 1x týdně obdržíte kompletní seznam novinek ze serveru.

Přihlášení