17. 11. 2017

Jak zhubnout a zůstat štíhlá? - Začněte pravidelně cvičit

Jak zhubnout a zůstat štíhlá? - Začněte pravidelně cvičit Udržet linii

Za uplynulé tři týdny jsme se naučily správně jíst, pít a chodit

Už jsme to uměly – jako úplně malé holčičky. Potom nám hodné babičky a tety začaly nabízet bonbonky, sušenky a jiné kalorické bomby, které děti milují. Rodiče nás nejdříve vozili v kočárku a potom autem a my se odnaučily používat nohy k tomu, k čemu byly odpradávna určené. Pokud jsme neprovozovaly nějaký sport, začaly jsme dříve nebo později tloustnout. Díky špatnému životnímu stylu jsme přibraly pár kilo „po dětech“, potom „věkem“. Důvodů (výmluv), proč se nám nedaří udržet postavu, máme spoustu.

Nedostatek času, sedavé zaměstnání, velká únava v odpoledních hodinách, takže už nemáme sílu na cvičení. Co takhle najít jeden, proč si postavu vylepšit a udržet si ji? Důvodů může být hodně, ale ten nejsilnější jsme my samy. Dokonce, i pokud si namlouváme, že hubneme kvůli partnerovi, není to pravda. Chceme se především líbit samy sobě. Už jste si vyzkoušely, jaké to je, když se samy sobě ale vůbec nelíbíte? Nepříjemné, nehezké a protivné. Pokud si v kabince zkoušíme nové oblečení a zase musíme sáhnout po větší velikosti, je to frustrující. Zbavme se toho jednou provždy. V uplynulých třech týdnech jsme udělaly kus práce. Víme, jak správně jíst (pořádně kousat, jíst pomalu, pít mezi jídlem, nedojídat, pokud už nemáme hlad), pít (zapomeňte na slazené nápoje a vypijte přibližně dva a půl litru vody denně) a používat nohy k chození (chůzí lze spotřebovat až 1000kJ za hodinu).

Co nám zbývá? Nejen pro štíhlou siluetu, ale i pro prevenci nejrůznějších onemocnění, jako např. kardiovaskulární nemoci, osteoporóza, nejrůznější bolesti kloubů, je velmi důležitý pravidelný pohyb. Není to ale pohyb ledajaký, měl by přiměřeně zatěžovat všechny svaly v těle. Možná se v práci naotáčíte až dost, doma každý týden vygruntujete celý byt nebo dům, umyjete okna, a zbytek odpoledne se otáčíte kolem sporáku, ale věřte, že to není ono. 

4.Týden – Stanovte si pravidelný rozvrh cvičení a dodržujte ho!

Nemusíte být v posilovně nebo na spinningu každý den. Stačí dva až třikrát týdně větší pohybová aktivita, zhubnete a budete fit a štíhlá! Důležitá je pravidelnost cvičení. Je úplně jedno, jestli půjdete na hodinu plavat, nebo si dáte v neděli odpoledne pár hodin na kole nebo budete navštěvovat fitcentrum, pilates, jógu, aerobic nebo cokoli jiného. Pohyb musí být pravidelný a intenzivní. Procházka přes pár ulic „na jedno“ (rozuměj pivo) nemá se zdravým pohybem moc společného. Klidně si na to pivo zajděte, al e až po fitku.  Najděte si cvičení, které vás bude bavit, jinak u něj moc dlouho nevydržíte. Bonusem je, že až zvýšíte svou fyzickou zdatnost, zvýší se také vaše odolnost vůči stresu a psychické námaze. Zkrátka vydržíte mnohem víc.

Komentáře

Poslat nový komentář

CAPTCHA
Tato otázka testuje zda jste člověk a tím zamezuje automatickému odesílání spamu
Image CAPTCHA
Zadejte znaky z obrázku

Novinky do emailu

Chcete, aby Vám nic neuniklo? Zaregistrujte prosím váš email a 1x týdně obdržíte kompletní seznam novinek ze serveru.

Přihlášení