26. 09. 2017

Krásné paže za šest týdnů

Krásné paže za šest týdnůCvičení a triky

Kde se začnou nejdříve projevovat přibývající léta? Mimo jiné na pažích.

Mladé dívky nemají absolutně žádný problém s pevností a tvarem paží. S přibývajícími lety (pokud pravidelně necvičíme nebo nepracujeme manuálně a nevyužíváme sílu paží) ochabují svaly na pažích a také pokožka. To se projevuje nehezkým tvarem paží. Postavte se k dostatečně širokému zrcadlu, upažte a dejte ruce „do svícnu“, tzn. pokrčte paže v loktech, prsty směřují ke stropu. Pokud máte povolené svaly, nadloktí vypadá jako „nákupní taška“. To není moc hezký pohled. Je to častý důsledek nedostatku správného pohybu v zimě. K posílení nadloketních svalů stačí např. pravidelný pohyb na stepperu, dokonce i při běhání tyto svaly pracují. Pokud ale máme ty „nákupní tašky“, stačí 10 minut cvičení každý den po dobu šesti týdnů. Pokud začneme dnes, ke konci května, až se venku dostatečně oteplí, můžeme obléci trika bez rukávů – nebudeme se mít za co stydět. Potřebujeme dvě jedno až dvoukilogramové činky.

1.cvik
Posadíme se na kraj dostatečně těžké židle nebo raději sedací soupravy, rukama se podepřeme vedle boků a vysuneme pánev mimo sedák. Pokrčením paží v loktech spustíme pánev směrem dolů, kam až to půjde a opět zvedneme zpět. Tento pohyb opakujeme desetkrát.

2.cvik
Postavíme se, rozkročíme a do každé ruky uchopíme činku. Paže vytočíme loketními jamkami dopředu a činky zvedáme pokrčením paží v loktech. Zvedáme a opět vracíme do původní polohy, opakujeme desetkrát. Pohyb provádíme pomalu, tahem, pohyb nesmí být prováděn švihem.

3.cvik
Uchopíme jednu z činek do pravé ruky, posadíme se znovu na sedák, paži s činkou vzpažíme, levou rukou uchopíme nataženou paži těsně nad loktem (směrem k rameni) a pravou paži v lokti ohýbáme, činka přitom klesá přes hlavu a opět vracíme do původní polohy. Opakujeme desetkrát, potom ruce vyměníme.

4.cvik
Postavíme se do stoje rozkročnému, do každé ruky uchopíme jednu činku a ruce spustíme volně podél těla. Paže zpevníme a natažené paže zvedáme až do upažení a opět spouštíme.  Opakujeme desetkrát.

5.cvik
Lehneme si na záda, pokrčíme nohy v kolenou, chodidla leží na zemi. Do každé ruky uchopíme jednu činku, paže předpažíme. Činky spouštíme k hrudníku a vracíme zpět.  Pohyb jde z loktů a ramen. Opakujeme desetkrát.

Tuto sérii pěti cviků můžeme opakovat ještě jednou nebo dvakrát. Je důležité všechny cviky provádět pomalu tahem, nikoli švihem. Těmito pěti cviky posílíme jak bicepsy (dvouhlavý pažní sval), tricepsy (trojhlavý pažní sval) a dokonce i prsní svaly.

Celá série zabere necelých deset minut, je důležité cvičit pravidelně.

Komentáře

Poslat nový komentář

CAPTCHA
Tato otázka testuje zda jste člověk a tím zamezuje automatickému odesílání spamu
Image CAPTCHA
Zadejte znaky z obrázku

Novinky do emailu

Chcete, aby Vám nic neuniklo? Zaregistrujte prosím váš email a 1x týdně obdržíte kompletní seznam novinek ze serveru.

Přihlášení