26. 09. 2017

Ovesné vločky jsou skvělé nejen k snídani

Do jídelníčku ovesné vločky neodmyslitelně patří. Zejména tam, kde se lidé zajímají o zdravou výživu nebo chtějí zhubnout. Ovesné vločky obsahují velké množství vlákniny, vitamínů a minerálů, a také nenasycené mastné kyseliny. Dá se z nich připravit mnoho pokrmů sladkých i slaných. Nejznámější jsou asi karbanátky, ovesná kaše, lívance, polévka, sušenky i cukroví. Vždy vás zasytí a dodají potřebnou energii.

Přínos ovesných vloček

Vločky jsou výhodné po všech stránkách. Dají se pořídit velmi levně a rychle se připravují. Obsahují fosfor, železo a vitamíny skupiny B. Mají nízký glykemický index a udržují vyrovnanou hladinu cukru v krvi. Dá se z nich připravit mnoho dobrého jídla nebo se dají do různých pochutin přidávat. Snižují cholesterol a cukr v krvi, působí pozitivně na nervovou soustavu, regulují činnost štítné žlázy. Vločky je nutné uchovávat v uzavřené nádobě, mohly by žluknout. Ovesné vločky jsou skvělým jídlem například při žlučníkové dietě.

Účinná pomoc při hubnutí

Protože mají nízký glykemický index a obsahují hodně vlákniny, jsou velmi nápomocné při hubnutí. Na snídani si můžete dát třeba ovesnou kaši či sypané müsli s vločkami. Dokonale vás zasytí, protože obsahují sacharidy i bílkoviny. Na svačinu zase můžete sníst müsli tyčinku (samozřejmě bez cukru a polevy). I zde ale platí, že všeho moc škodí. Jezte jen přiměřené množství.

Výroba ovesných vloček

Jejich výroba je poměrně složitá. Oloupané a očištěné obilky ovsa se napaří, vylisují a poté suší. Oproti celým zrnům obsahují díky těmto procesům velké množství vitamínů.

Zkusit můžete i oves

Jestliže ovesným vločkám příliš neholdujete, zkuste rovnou oves. I z něj se dá uvařit výtečná kaše. Použít ho můžete i do karbanátků, jako přílohu či do pomazánky. Ještě lepší je naklíčený oves, který obsahuje velké množství zdraví prospěšných látek.

Další produkty z ovsa

Z ovsa se vyrábí i další velmi dobré produkty, jako je ovesné mléko a mouka. Můžete je použít jako náhradu klasického mléka nebo mouky. Oproti kravskému mléku nezahleňuje to ovesné organismus a ovesná mouka je zase mnohem zdravější.

Zařaďte ovesné vločky do své stravy nebo poproste svého nutričního poradce, ať to udělá za vás.


Komentáře

Poslat nový komentář

CAPTCHA
Tato otázka testuje zda jste člověk a tím zamezuje automatickému odesílání spamu
Image CAPTCHA
Zadejte znaky z obrázku

Novinky do emailu

Chcete, aby Vám nic neuniklo? Zaregistrujte prosím váš email a 1x týdně obdržíte kompletní seznam novinek ze serveru.

Přihlášení