25. 06. 2018

Redakce

Marcelka: snažila jsem se zhubnout a přitom jsem byla hubená

Před časem jsme uveřejnili výzvu, abyste se podělili o své příběhy s hubnutím. A tady je jeden z nich, od Marcelky. Snažila se hubnout v pubertě, když to nepotřebovala a místo štíhlé linie má dnes vážné zdravotní problémy a stejně několik kil navíc.

Zdravím všechny. Čekala jsem, kdo se na výzvu redakce napsat svůj příběh o hubnutí (a tloustnutí :-) ozve jako první, protože jako první se mi do toho moc nechce. Ale pak jsem si řekla že je to vlastně jedno a tady je teda ten můj příběh.

Dieta podle ročních období

Chcete si usnadnit hubnutí? Zkuste dodržovat jídelníček podle zásad sezonní diety. Není to vůbec nic složitého. Stačí, když se budete řídit aktuálním ročním obdobím. uvidíte, jak taková strava vašemu organismu prospěje.

Aby byl aqua-aerobik účinný

Aqua aerobic je aerobní cvičení ve vodě. Jedná se o velmi jednoduché cviky bez choreografií v rychlejším tempu tak, aby jste během hodiny dosáhly cca 60-70% vaší maximální tepové frekvence. Aqua aerobicem formujeme a zpevňujeme postavu a také zlepšujeme fyzickou kondici. Každá cvičenka si volí své vlastní tempo a rozsah cvičení jak je jí to příjemné nebo jak to odpovídá jejímu zdravotnímu stavu. Současně tak mohou hodinu absolvovat i méně fyzicky a pohybově zdatné ženy. Naše hodiny navštěvují nejen mladé ženy a dívky, ale také ženy ve středním věku a seniorky.

Aqua kick-box

Také tento druh vodní fit-aktivity vychází ze svého „suchého“ provedení. Kick-box je sport, obsahující prvky bojových umění, které jsou nejlépe a nejúčinněji využitelné v boji.

Cvičení aqua kick-box využívá bojových postojů, kopů a úderů sestavených do kombinací, to vše, pochopitelně, v bazénu. Znovu je tu výhoda pro menší zátěž na klouby, ale kromě toho aqua kick-box umožnuje větší kloubní rozsah a také využívá zdolávání odporu vody.

Více o aqua-fitness aktivitách zde

Spolehlivé jednodenní diety

Držet dietu jen jeden den je pochopitelně blbost, i když mnohé z nás to praktikují celá léta. Tím dnem myslím samozřejmě pondělí (onen slavný slogan: od pondělka začnu, přičemž hned druhý den naše nadšení rychle odezní...). Někdy ale přesto má smysl jeden den držet pečlivý dietní režim. Nevyřeší dlouho a pečlivě shromažďované kilogramy, ale jednorázové prohřešky. Pokud třeba víte, že jdete na narozeninový večírek přítelkyně, která peče ty nejbáječnější dorty a také si nehodláte odpustit svůj oblíbený koktejl, následující den by měl být docela jistě pročišťovací. Právě k tomu je vhodná kterákoliv ze tří spolehlivých jednodenních diet.

Proč se u masa glykemický index neuvádí?

Glykemický index potravin je velmi důležitým prvkem, možná dokonce tím příslovečným zobáčkem vah, který buďto vaše snažení nachýlí do vysněné polohy „hubnout“ nebo také ne. Jinými slovy kromě toho, že naše krmě má obsahovat málo tuku (ale nikoliv tuk žádný), měli bychom si hlídat glykemický index toho, co sníme.

Pětifaktorová dieta - další z řady hitů, jež vynalezl Hollywood

Zázračnou pětifaktorovou dietu sestavil trenér Harley Pasternak a pomocí ní už zhubla nejedna hvězda. Hodně se mluví třeba o Jessice Simpson, která za dva měsíce zhubla z boubelatých 64 na sexyštíhlých 55 kilo. Třeba si spolu s námi řeknete, že co je dobré pro americké hvězdy, je dobré i pro české hospodyňky.

Glykemický index potravin aneb dieta trochu efektivněji

Je to jen pár let, co bylo zjištěno, že některé sacharidy zvyšují hladinu krevního cukru více, jiné méně. Čím více po jídle stoupne glykemie, tím více se musí vyplavit inzulínu (hormonu, který produkuje slinivka břišní). Čím více inzulínu, tím větší je tendence k ukládání tuku v organismu. Lze tedy říci, že pokud budou dva lidé držet dietu o stejné energetické hodnotě, zhubne více ten, který bude jíst potraviny s převážně nižším glykemickým indexem.

Aqua jogging

Aqua-jogging šetří klouby a rozproudí krevní oběh. Můžete buď přešlapovat na místě nebo se pokuste rychlými krůčky dostat dopředu. Jde vlastně o takový běh ve vodě. Ruce jsou přitom pokrčené a pod vodou kmitají v souladu s nohama. Během cvičení si občas protáhněte a uvolněte svaly.

Aqua step aerobik

Aqua-step aerobik se velmi podobá klasickému step aerobiku (výstupy a sestupy na stupínky), ale step a seskoky ze stepu, připevněnému ke dnu bazénu, se provádějí ve vodě. Rozdíl pocítí klouby, které pracují s nadlehčením a vodní step aerobik je tedy mnohem šetrnější, než ten „suchý“.

Novinky do emailu

Chcete, aby Vám nic neuniklo? Zaregistrujte prosím váš email a 1x týdně obdržíte kompletní seznam novinek ze serveru.

Přihlášení