26. 09. 2017

Redakce

Kontrola jídelníčku a cvičení (1)

Tipy pro nákup a úpravu dietních pokrmů50 tipů
Je pravda, co se tvrdí. Vše, co musíte udělat, je dbát na to, co jíte a mít vyšší výdej než příjem energie. Je to opravdu tak jednoduché. Nyní můžete přestat číst tento seznam, protože víte vše, co jste potřebovali. Nemusíte číst knihu s několika tisíci stranami ani si kupovat sérii DVD s různými cviky. Je to čistá pravda.

Hubnutí – bez sportu to nepůjde!

Mnoho žen, ale i mužů se snaží zhubnout. Mnozí však často zapomínají na fakt, že jedním ze základních pravidel pro udržení správné kondice, pěstování svalů a spalování tuků je právě sport. A při tom existuje tolik sportů, stačí si jen vybrat! Pevně věřím, že si každý nalezne alespoň jeden sport, který bude pravidelně trénovat. Nejde však pouze jen o kondici, je obecně známo, že při sportování se uvolňují endorfiny, které zajišťují okamžité zlepšení nálady. A při hubnutí je psychická část stejně podstatná jako část fyzická.

Jablečná dieta

Tato očistná kůra se praktikuje pouze jeden den. Ve stejných intervalech snězte šest až osm velkých neoloupaných jablek. K nim lze popíjet neslazený ovocný čaj, minerálku či neperlivou stolní vodu.

Přechodná ztráta váhy přibližně 1 kilogram. Opakovat můžete po 14 dnech.

Poznámka: Je vhodná k pročištění organismu, nikoliv k dlouhodobému hubnutí. Drží se pouze jeden den a nedoporučuje se osobám s nestabilním krevním oběhem a žaludečními potížemi, protože tělu není schopno dodat kompletní vitamíny a další potřebné látky.

Dělená strava

Dělená strava přátelé, rozhodně není žádná dieta. Nejlépe by se snad dala charakterizovat jako dlouhodobá, no pravděpodobně doživotní, úprava jídelníčku.  Forem rozdělení stravy na různé skupiny je mnoho.

Redukční dieta - zdravě

Redukční dietou snížíte váhu až o 4 kg za měsíc. Snížíte příjem kalorií o 1000 kcal za den a kila půjdou dolů téměř okamžite. Chcete-li hubnout ještě rychleji, váš denní příjem by neměl přesáhnout 1000 Kcal za den. Dieta zvaná redukční slibuje rychlé shazování kilogramů. Při hubnutí a různých dietách jde vždy o snížení kalorického příjmu. Redukční dieta je postavena na snížení kalorického příjmu zhruba o 1000 kcal. Hubnout můžete i rychleji a snížit kalorický příjem ještě více. Ovšem váš kalorický příjem by nikdy neměl být nižší než 1000 kcal denně. Důležité je změnit stravovací návyky, rozdělit si jídlo do celého dne a nepřejídat se.

Produkty vhodné pro zdravou výživu

Jaký používat olej, čím zahustit omáčku, proč používat mořské řady a co dát dětem za zdravé bonbóny... tak to je předmětem tohoto článku. V podstatě stačí navštívit dobře vybavený obchod zdravé výživy a prohlédnout si sortiment (a pročíst etikety:-)), případně podebatovat se zkušeným prodavačem. 

Strachy a předsudky vůči zdravé výživě

Proč lidé v dnešní době tolik zanedbávají jeden z pilířů zdraví, zdravou výživu? Je to nedostatek informací, podceňování významu zdravé stravy, předsudky, strachy, nedostatek motivace, neochota měnit se, pohodlnost či jiné příčiny? 

Dokonalý stravovací model

Žádný univerzální stravovací model neexistuje a pokud ano, tak nefunguje. Každý člověk osobně má ten nejdokonalejší nástroj rozpoznat, co je pro něj vhodné v tu danou chvíli sníst. Má to ale jeden háček...

Výživové směry a systémy

Je jich hodně a všechny mají své skalní příznivce. Jsou to jednoduše pokusy vnést řád a systém do stravovacích zvyklostí člověka a jako takové jsou předem odsouzeny k nezdaru. Na druhou stranu je možné vzít si z nich něco užitečného.

Ideální cvičení pro udržení kondice

Ideální cvičení pro udržení kondice, udržení nebo snížení tělesné hmotnosti je pro každého jiné. Ve „fitkách“ a sportcentrech je široká nabídka různých druhů cvičení. Jak si vybrat to pravé? Nemusíme zkoušet všechny druhy cvičení, můžeme si udělat předvýběr. Důležitá zásada je neubližovat si. Jestliže jsme několik let prováděli fyzickou aktivitu pouze cestou do práce pár desítek metrů na autobus a zpět, rozhodně si nenaložíme hned zpočátku 3x týdně aerobic a mezitím 2x týdně spining. Musíme to udělat rozumně. Pro představu, jaké jsou možnosti uvádíme přehled jednotlivých druhů pohybové aktivity:

Novinky do emailu

Chcete, aby Vám nic neuniklo? Zaregistrujte prosím váš email a 1x týdně obdržíte kompletní seznam novinek ze serveru.

Přihlášení