26. 05. 2018

Redakce

Strachy a předsudky vůči zdravé výživě

Proč lidé v dnešní době tolik zanedbávají jeden z pilířů zdraví, zdravou výživu? Je to nedostatek informací, podceňování významu zdravé stravy, předsudky, strachy, nedostatek motivace, neochota měnit se, pohodlnost či jiné příčiny? 

Dokonalý stravovací model

Žádný univerzální stravovací model neexistuje a pokud ano, tak nefunguje. Každý člověk osobně má ten nejdokonalejší nástroj rozpoznat, co je pro něj vhodné v tu danou chvíli sníst. Má to ale jeden háček...

Výživové směry a systémy

Je jich hodně a všechny mají své skalní příznivce. Jsou to jednoduše pokusy vnést řád a systém do stravovacích zvyklostí člověka a jako takové jsou předem odsouzeny k nezdaru. Na druhou stranu je možné vzít si z nich něco užitečného.

Ideální cvičení pro udržení kondice

Ideální cvičení pro udržení kondice, udržení nebo snížení tělesné hmotnosti je pro každého jiné. Ve „fitkách“ a sportcentrech je široká nabídka různých druhů cvičení. Jak si vybrat to pravé? Nemusíme zkoušet všechny druhy cvičení, můžeme si udělat předvýběr. Důležitá zásada je neubližovat si. Jestliže jsme několik let prováděli fyzickou aktivitu pouze cestou do práce pár desítek metrů na autobus a zpět, rozhodně si nenaložíme hned zpočátku 3x týdně aerobic a mezitím 2x týdně spining. Musíme to udělat rozumně. Pro představu, jaké jsou možnosti uvádíme přehled jednotlivých druhů pohybové aktivity:

Dietní jídelníček chytře

Stačí být trochu chytrá a zařadit do svého jídelníčku ty správné potraviny a budete se hned cítit lépe. Méně kil, lepší nálada, zdraví, zářivá pokožka, to vše můžete mít.

Obaly potravin jsou neocenitelný zdroj informací

Lze z nich vyčíst složení potraviny, kolik obsahují základních živin, ale i vitamínů, minerálních látek a třeba také vlákniny. Kdo sleduje údaje na obalech, je schopen lépe se orientovat v široké nabídce potravin a vybírat si takové, které jsou vhodné do jeho jídelníčku.

Příčiny dietních selhání a jak jim předejít

Uspět v dietě a úspěšně zhubnout či si dosaženou váhu dlouhodobě udržet, je boj se sebou. Jsme to my, kdo toužíme po štíhlé linii a také jsme to my, kdo máme chuť na tu báječnou sladkou tyčinku nebo nádherně vonící čerstvé pečivo či křupavý lahodný bůček. Dietní selhání tedy neznamená, že jsme prohráli, znamená to jen, že vyhrála ta druhá část nás samých.

Sportem ku zdraví, nikoliv ke zranění

Civilizace s sebou přinesla také několik škodlivých následků. Z našeho života skoro vymizel přirozený pohyb jako chůze či důkladná fyzická práce. Pravidelný pohyb je však velmi důležitý pro naše fyzické i psychické zdraví a je třeba ho do našeho života znovu zahrnout. Nesprávná pohybová aktivita může spíže ublížit a tak pokud necvičíme pod dohledem odborníků, měli bychom důsledně dodržovat několik zásad.

Drůbeží maso - proč mu dávat přednost?

Módní trendy, diktující být fit a nejlépe také štíhlý a mladistvě vypadající, jednoznačně dávají přednost konzumaci bílého masa, tedy drůbežímu a rybám, před masem červeným. Člověk je nicméně tvor hloubavý a raději než všeobecným pokynům dá jistě přednost přesvědčivým nebo alespoň konkrétním argumentům. Nabízíme tedy ty nejdůležitější.

Kalanetika – cesta ke krásné postavě

Kdy jste se naposledy cítila silná, zdravá a plná života? Naše těla jsou předurčena k celoživotní aktivitě. My jsme však od začátku minulého století snížili fyzickou aktivitu o sedmdesát pět procent. O redukčních dietách, o cvičeních a o důvodech proč být fit víme dnesvíc než kdykoli předtím. – přesto tloustneme a tloustneme… Kalanetika vám může pomoci. Snadno se zapomíná, že nejdokonalejší stroj, který byl ke cvičení vymyšlen, je právě lidské tělo.

Novinky do emailu

Chcete, aby Vám nic neuniklo? Zaregistrujte prosím váš email a 1x týdně obdržíte kompletní seznam novinek ze serveru.

Přihlášení