26. 09. 2017

S přicházejícím jarem přemýšlíme jak zhubnout

Těšíme se na slunečné, voňavé jarní dny, které už občas cítíme ve vzduchu. Zároveň se řada z nás děsí okamžiku, kdy odloží kabát a svetr a ukáže světu své zimní zásoby. Co se s tím dá udělat dřív, než se venkovní teploty vyšplhají k 15 stupňům?


 

Začněte procházkami

Vběhnout z ničeho nic do fitka a zřídit se do bezvědomí není ten nejlepší nápad. Lepší je začít pomalu a hlavně příjemně, aby si tělo zvykalo postupně. Zařaďte do denního programu procházky, při nich vdechujte jarní vzduch, poslouchejte zpěv ptáků. V práci omezte používání výtahu a choďte radši po schodech. Doma si pak můžete udělat protažení a pár cviků na hubnutí. Postupně přidejte běh nebo jízdu na kole.

Jezte zdravě a pestře

Vyhněte se obloukem jednostranným dietám, které spíš uškodí. Ráno se nasnídejte, zkuste aspoň občas vynechat bílé pečivo. Nahraďte ho celozrnným, kašemi, ovocem. Čaj si oslaďte medem, bílý cukr se snažte omezit. Stravujte se pestře, abyste měli dostatek živin. Ve vašem jídelníčku ať mají své místo ovoce, zelenina, zdravé tuky. V dnešní potravě je obecně málo vitamínů, minerálů a enzymů, proto se snažme jíst co nejvíce superpotraviny. Některé pocházejí z exotických krajin (kustovnice čínská, chia semínka, acai a další), jiné najdeme třeba hned za domem (vlašské ořechy, borůvky, maliny, česnek, cibule, pažitka).

Malé porce pětkrát denně


Nenuťte své tělo, aby si dělalo tukové zásoby, dopřejte mu plynulý přísun živin během dne. Tím, že omezíte jídla třeba na dvě denně, si moc nepomůžete. Zhubnout můžete naopak tím, že si připravíte 5 menších porcí na celý den. Promyslete si, kde budete jíst, co máte k obědu, připravte si dopředu kvalitní jídlo. Nejhorší jsou neplánované svačiny koupené po cestě, koláče, párky v rohlíku apod.

Potravinové doplňky

Když už půjdete do lékárny, zaměřte se hlavně na doplňky stravy, které vám dodají žádoucí živiny. Pokud bude vaše hladina minerálů a vitamínů vyvážená, nebudete mít žádné „chutě“ na sladké, na slané a nebudete muset hledat zašité sušenky, čokolády, chipsy a jiné nezdravé pochutiny.

Zhubnout natrvalo se podaří jen postupnými, nenásilnými změnami.


Komentáře

Poslat nový komentář

CAPTCHA
Tato otázka testuje zda jste člověk a tím zamezuje automatickému odesílání spamu
Image CAPTCHA
Zadejte znaky z obrázku

Novinky do emailu

Chcete, aby Vám nic neuniklo? Zaregistrujte prosím váš email a 1x týdně obdržíte kompletní seznam novinek ze serveru.

Přihlášení