26. 09. 2017

Banánová dieta

Banánová dieta – V roce 327 př. n. l. objevil tyto žluté plody při svém dobyvačném tažení po Indii Alexandr Veliký. O jakém ovoci je řeč? Ano, jsou to banány.

Máte je rádi, ale polekali jste se? Také patříte k těm, kteří si stále myslí, že po banánech se tloustne? Pravda je, že výživné žluté ovoce nás skvěle zasytí právě díky vysoké hladině sacharidů, ale mýty, že banány způsobují nadváhu nejsou opodstatněné. Vždyť průměrná banán má méně než 110 kalorií! Vyzkoušejte tedy bez obav banánovou dietu a zbavte se přebytečných kil.

Dietu založenou na banánech vyvinul rakouský odborník na výživu profesor Hademar Bankhofer. Ten říká: „Jako každé jídlo i banány mohou způsobovat nadváhu, ale pouze v případě, že energie v nich obsažená přesáhne denní potřebu našeho těla. Jeden středně velký banán přitom obsahuje jen 0,4 tuku a 16 g sacharidů, což je současně asi 80 krát méně než má průměrný hamburger!“

Pozitiva: Banány pomáhají vyrovnávat překyselení organismu, cítíme se po nich fyzicky i psychicky fit, minerály, hořčík a draslík v nich obsažené, mají příznivý vliv na krevní tlak. Toto oblíbené ovoce je účinné na popraskané rty, ranní únavu a vypadávání vlasů. Banány také podporují vydatný spánek, mají pozitivní vliv na naše emoce, zvyšují odolnost proti stresu a navíc podporují také naši sexualitu… Máte tedy ještě nějaký důvod se do banánové diety nepouštět?

TIP: Před a během sportování byste neměli jíst mnoho banánů, protože takzvané „hormony dobré nálady“ nás připravují o motivaci. Banán si tedy dopřejte až poté.

Váš banánový den může vypadat třeba takto:

Snídaně: 2 šálky ovocného čaje nebo káva s mlékem, jeden krajíc celozrného chleba se lžičkou másla a 50 g cottage nebo lučiny, jeden banán

Přesnídávka: 5 sušených banánových chipsů, nebo malý banán

Oběd: Ovocný salát z 20 kuliček hroznového vína, 1 papáji, 2 koleček ananasu a 1 oloupaného banánu nakrájeného nadrobno. Smícháme v misce a přidáme lžíci medu a lžíci slunečnicového oleje.

Svačina: 1 nízkotučný jogurt s vaší oblíbenou příchutí.

Večeře: 100 g grilovaných krůtích prsíček s petrželkovými brambory. Jako dezert banán se 125 ml vanilkového jogurtu.

Komentáře

Poslat nový komentář

CAPTCHA
Tato otázka testuje zda jste člověk a tím zamezuje automatickému odesílání spamu
Image CAPTCHA
Zadejte znaky z obrázku

Novinky do emailu

Chcete, aby Vám nic neuniklo? Zaregistrujte prosím váš email a 1x týdně obdržíte kompletní seznam novinek ze serveru.

Přihlášení