22. 10. 2021

Aby byl aqua-aerobik účinný

Aqua aerobic je aerobní cvičení ve vodě. Jedná se o velmi jednoduché cviky bez choreografií v rychlejším tempu tak, aby jste během hodiny dosáhly cca 60-70% vaší maximální tepové frekvence. Aqua aerobicem formujeme a zpevňujeme postavu a také zlepšujeme fyzickou kondici. Každá cvičenka si volí své vlastní tempo a rozsah cvičení jak je jí to příjemné nebo jak to odpovídá jejímu zdravotnímu stavu. Současně tak mohou hodinu absolvovat i méně fyzicky a pohybově zdatné ženy. Naše hodiny navštěvují nejen mladé ženy a dívky, ale také ženy ve středním věku a seniorky.

Cvičení mohou navštěvovat i neplavci. Optimální voda pro cvičení by vám měla sahat cca po prsa. Její hloubku si však můžete určit samy podle svého pocitu (bazény mají většinou sestupná dna). Hlava se v průběhu cvičení nepotápí.
Aqua aerobic nejvíce vyhledávají ženy, které nemohou z jakéhokoliv důvodu cvičit "normální" aerobní cvičení. Proto vhodným doplňkem aerobního cvičení ve vodě je plavání, jízda na kole (spinning), svižnější chůze, balanční cvičení s míči (malé míče, velké míče). 

Oblečení
Pro cvičení potřebujete plavky, osušku a plážové botky pro přechod do bazénu z důvodu hygieny. Plavky jsou nejvhodnější jednodílné sportovního střihu se zpevněnými zády. Špatné zkušenosti máme s dvojdílnými plavkami (nedrží, padají ramínka). V některých bazénech je nutná také koupací čepice. Pokud cvičení v takovém bazénu navštěvujete pravidelně, je dobré si pořídit čepici vlastní (z hygienických důvodů). Bude vám stačit obyčejná, látková. 

Výsledky ze cvičení
Pro dosažení co nejlepšího účinku ze cvičení - tedy zformování postavy, zlepšení fyzické kondice a redukce váhy, je nutné navštěvovat hodiny alespoň 2x týdně. První výsledky nečekejte ihned, ty se dostaví u každého individuálně. Ze zkušenosti vlastní i klientek mohu říci, že po pravidelném cvičení by měly být výsledky viditelné (a měřitelné) cca po 2-3 měsících. Základem je však zdravá, vyvážená strava a dodržování pitného režimu.

Celulitida - problém současnosti
Mnoho žen využívá naše cvičení jako prevenci celulitidy nebo žilních varixů. Ve vodě na nás působí vztlak a pomáhá s návratem krve z dolních částí těla. Tím výrazně přispívá k většímu prokrvení pokožky a ke zlepšení krevního oběhu. Současně má voda na tělo masážní účinek. Všechny tyto výhody jsou pro náš kardiovaskulární systém i pokožku zdravotně velmi pozitivní. Po cvičení nesmíme zapomenout namazat celé tělo výživným krémem, problémové partie pak krémem stimulujícím lymfatický oběh nebo přímo proti celulitidě. Na našem trhu jich dnes najdete mnoho. Dobré zkušenosti máme například s modelačním krémem od firmy Avon nebo s břečťanovým krémem od firmy Ryor. K lepšímu prokrvení můžete ve sprše střídat, před i po cvičení, teplou a studenou vodu nebo masírovat partie kartáčem či žínkou-lufou. Tělovou kosmetiku aplikujte od prstů a pokračujte krouživě směrem k srdci. Cirkulační pohyby uspíší absorpci kosmetického přípravku a směr do středu těla podpoří mízní tok. 

Vynikající cvičení pro ženy s nadváhou
Výhody jsou v oblasti fyzické - ve vodě jsme nadnášeny a tak nejsou přetěžovány klouby a páteř. Vztlak vody nám pomáhá při provádění různých cviků a tím dosahujeme v kloubech většího rozsahu pohybu než bychom zvládly na suchu. Tělo je samozřejmě i celkově vodou nadnášeno a cvičení lépe zvládáme. Každá žena si zvolí tempo i náročnost prováděných cviků dle svých možností. Pravidelným cvičením se dovednost pohybu ve vodě neustále vylepšuje. Ve vodě (vlivem vztlaku) není přetěžován náš kardiovaskulární systém a naše srdce zvládá rychlejší tempo lépe než na suchu. Náročné cvičení, které bychom na suchu jen s obtížemi zvládaly, nám ve vodě jde snadněji. Vysvětlujeme to tím, že ve vodě (dle odborných výzkumů) je naše tepová frekvence o 13-15 tepů nižší než na suchu.

Další výhodou aqua aerobicu, pro ženy s nadváhou a nejen pro ty, je stránka psychická. Ve vodě nejsme na očích tak jako na suchu. Proto nějaký ten faldík navíc se efektivně ukryje. V bazénech také před vámi nenajdete zrcadlo. 

K redukci váhy je nutné cvičení provádět alespoň 2x týdně. Změna jídelníčku a dodržování pitného režimu je samozřejmostí. Před cvičením (cca 1-1,5 hod.) bychom měly konzumovat pouze lehce stravitelná jídla a doplňovat tekutinu. Nejlepší je dobrá voda bez bublinek nebo bylinkový neslazený čaj. Během cvičení není pití bezpodmínečně nutné, tělo je dostatečně ochlazováno vodou. Ztracenou energii během cvičení stačí doplnit banánem nebo jakýmkoliv ovocem. Po cvičení ve vodě bývá hlad obvykle větší, a tak abyste neměly "čokoládové pokušení", zkuste tento trik: ve sprše se naposledy osprchujte teplou vodou a tělo hodně zahřejte.

Pokud chcete zvýšit účinek redukce, je možné používat před cvičením různé potravinové doplňky (dnes je jich na trhu nepřeberné množství). Osvědčeným prostředkem na zformování postavy a na efektivnější úbytek tuku je Neo-carnitargin, L-Carnitin nebo Gold Carnitargin - podporují odbourávání tuku, omezují jeho ukládání a podporují fyzický výkon. Tyto výrobky doporučuji kupovat v lékárnách, kde vám individuálně a odborně poradí. U výraznější nadváhy vám doporučuji změnu jídelníčku i míru aktivního pohybu provádět pod odborným dohledem lékaře.

 

Zdroj: www.aqua-aerobic.cz

Komentáře

Poslat nový komentář

CAPTCHA
Tato otázka testuje zda jste člověk a tím zamezuje automatickému odesílání spamu
Image CAPTCHA
Zadejte znaky z obrázku

Novinky do emailu

Chcete, aby Vám nic neuniklo? Zaregistrujte prosím váš email a 1x týdně obdržíte kompletní seznam novinek ze serveru.

Přihlášení