8. 05. 2021

Dieta Lenky Kořínkové

Hubnutí pomocí pečlivého dodržování správné kombinace potravin je jednoduché a efektivní. Dieta Lenky Kořínkové byla evergreenem před deseti lety, na účinnosti tohoto způsobu stravování se však nic nemění. Mnoho těch, co vyzkoušeli, se shodují, že tímto způsobem shozené kilogramy se při správném stravovacím režimu zpátky nevrací. Pojďme si tedy připomenout, oč v této dietě vlastně jde.

Kombinace potravin
Tato, stejně jako jiné způsoby kombinování potravin, o kterých budeme psát někdy příště, vychází z doloženého předpokladu, že každé jídlo žaludek jinak a také po jinou dobu zpracovává. Pokud zkombinujeme potraviny, které spolu dohromady vytvoří směs pro žaludek hůře stravitelnou, leží nám dlouho v žaludku, často s nepříjemnými pocity plynatosti či pálení žáhy. Nestrávené potraviny se navíc přeměňují v ty nehezké tukové polštáře, které nás tak dokáží potrápit.

Jednoduše řečeno: některé potraviny kombinovat můžeme a jiné ne. Budeme-li jíst jen potraviny z jedné skupiny nebo citlivě kombinovat, náš trávicí trakt bude skvěle a efektivně fungovat, spalovat tukové zásoby a další netvořit. Následující jídlo nesmíme přijmout dříve, než je stráven předchozí chod.

Výhody oproti jiným dietám
Velkou výhodou je nepochybně to, že až na několik výjimek prakticky neexistuje potravina, kterou bychom si nemohli s chutí a hlavně bez výčitek dopřát. Máte rádi sladké? Upečte si štrudl nebo si pochutnejte na nízkokaloricky či fruktózou slazené čokoládě. Milujete vepřovou pečeni? Ale proč ne. Jen zapomeňte na knedlík a dejte si ho pouze se zelím (nezahuštěným!). Neobejdete se bez typického bramborového salátu? Ani to není problém, jen si do něj nedávejte vajíčko a nebaštěte ho s masem ale se sójovými či zeleninovými karbenátky nebo třeba s hříbkovými řízky.

Míváte největší hlad večer? Ani to není s touto dietou problém. Neříká kolik toho máte sníst ani kdy to máte sníst.

Pokud budete dostatečně dlouho správně kombinovat, tak abyste se zbavili řekněme deseti a více kilogramů, pravděpodobně už je zpátky nenaberete. Dokonce ani když se vrátíte k obvyklejšímu způsobu kombinování potravin - pochopitelně pokud se nezačnete přejídat. Ideální ovšem je, pokud správně kombinovat nebudete jen kvůli své postavě, ale pro své celkové fit a zdraví.

Co je zapovězeno
Zatímco jiné diety mají několikastránkové seznamy toho, co nesmíte vůbec pozřít, myslíte-li to se svým hubnutím vážně, při této dietě se musíte vyvarovat pouze třech věcí. Zato opravdu důkladně.
Nesmíte vůbec:
1. cukr (nahraďte nízkokalorickým sladidlem, medem či fruktózou)
2. bílou mouku a bílou rýži (nahraďte celozrnným pečivem, bezvaječnými těstovinami ze semoliny a natural rýží)
3. alkohol (výjimečně si dopřejte střik z bílého vína)

Tabulka kombinací potravin
Zelenou šipkou jsou vyznačeny správné kombinace, růžová šipka označuje kombinace špatné a tedy zapovězené. Pokud kombinujeme potraviny z vícero skupin, musíme mít u všech ANO. Například máme-li chuť na brambory (pozor, rostlinná skupina, nikoliv zelenina) s houbami (zelenina), můžeme si je dopřát. Ale už si je třeba nezalijeme sýrem (živočišná skupina) - přestože houby a sýr jsou v přijatelné kombinaci, sýr a brambory nikoliv!

Také nezapomínejte na to, že správně kombinovat musíte nejen potraviny, které sníte bezprostředně smíchané, ale také, že cokoliv „tam“ šoupnete v době, kdy ještě není strávená předchozí potrava, znamená, že jste udělali dietní chybu. Ovoce nebo zelenina je po půl hodině již strávená, potraviny z rostlinné skupiny potřebují hodinu až dvě (u každého z nás je metabolismus trochu jinak nastaven), živočišným potravinám určitě dejte přes tři, u někoho i přes čtyři hodiny. Jinými slovy dáte-li si hodinu po přírodním steaku se zeleninou jablko, jíte vlastně ovoce k masu a to je, pochopitelně, pro vaši váhu problém.

dieta Lenky Kořínkové

Poznámka: Tato tabulka pochází z první knihy Lenky (Holas) Kořínkové, tedy je to ta osvědčená, fungující. Třebaže nechceme autorku diety podezřívat z toho, že v každé z dalších knih něco změnila jen kvůli prodeji právě další knihy, doporučujeme držet se této tabulky a nikoliv pozdějších úprav.

 

Zdroj: Dieta? Já vím. Lenka Kořínková, vyd. Eminent

Komentáře

muzete me poslat knihu Lenky

muzete me poslat knihu Lenky Korinkove do italie? Chtela bych vyzkouset jeji dietu! Dekuji

máslo

Ráda bych se zeptala, zdali můžu mazat to tmavé pečivo máslem. Děkuji

Anonim

Tmavé pečivo nesmíš mazat máslem, pokud se podíváš do tabulky, tak tuk je v živočišné skupině a celozrnné housky v rostlinné a ty spolu dohromady nemůžeš míchat :)

dotaz

jak se díváte na sojové maso?? To tedy lze kombinovat se zelenou?

dělení

...samozřejmě...sójové maso můžete kombinovat se zeleninou a dokonce i s brambory...;-)

dobry den mohli by jste

dobry den mohli by jste miposleat nejaky jidelnicek do zacatku? a jeste sem se chtela zeptat,to muzu jeden den jist zivocisnou a druhy den rostlinou stavu? treti zeleninu a dalsi ovoce? diy za odpoved muj email michaela.stryjova23@seznam.cz

Živočišnou a rostlinou stravu

Živočišnou a rostlinou stravu můžeš střídat jak chceš, můžeš i třeba 3 dny za sebou mít stravu rostlinnou. Ovoce a zeleninu si přidáš ke stravě rostlinné, a k živočišné jedině zeleninu..

Poslat nový komentář

CAPTCHA
Tato otázka testuje zda jste člověk a tím zamezuje automatickému odesílání spamu
Image CAPTCHA
Zadejte znaky z obrázku

Novinky do emailu

Chcete, aby Vám nic neuniklo? Zaregistrujte prosím váš email a 1x týdně obdržíte kompletní seznam novinek ze serveru.

Přihlášení