2. 07. 2022

Hubnutí na dovolené

Dovolená bývá často obdobím relaxace, zapomněním na stereotyp běžného dne a pracovní rutiny. K tomu patří i ochutnávky místních jídel a povalování, menší nároky na životosprávu a trénink. Zpátky si pak veze nějaké to kilo navíc, které snad postupně shodí rychlým návratem k původním stravovacím i tréninkovým plánům.

Nemusí to tak ale být. Rozhodnutí hubnout o dovolené chce velké sebezapření, a to i přes to, že již nějakou dobu doma úspěšně shazujete a nejedná se o nárazovou akci.

Pokud z dovolené nechcete kromě suvenýrů dovézt i špeky, dodržujte tato základní doporučení:

1. Cíleně se hýbejte - ideální je, pokud jste si zaplatili dovolenou, kde je cvičení, popřípadě pěší či cyklistické výlety přímo v plánu. Vyhnete bezcílnému povalovaní a váhání, zda vůbec, nebo kdy a kde začít. Někomu může single vyhovovat, o dovolené to chce však větší množství vůle.

2. Nepočítejte kalorie – jezte všechno, ale méně a často. Ideální je, posvačit každé dvě hodinky něco malého. K vašemu dobru se počítá, když dáte přednost salátům a lehkému masu před cukrovinkami a pečivem. Bohatou snídani u švédského stolu zahajte celozrnným chlebem a sýrem, nebo jogurtem s müsli s ovocem.

3. Ovoce - využijte jeho dostupnost a pestrou nabídku, ale nepřehánějte to, jeden kousek na svačinu 2-3 x za den stačí.

4. Dbejte na pitný režim – ale vyhněte se slazeným nápojům. Pijte 3 litry vody denně.

5. Alkohol – Před koktejly různého složení dejte přednost bílému vínu, má asi 5x méně kJ než stejné množství Pina Colady.

Zdroj: www.cviceni.org

Komentáře

Poslat nový komentář

CAPTCHA
Tato otázka testuje zda jste člověk a tím zamezuje automatickému odesílání spamu
Image CAPTCHA
Zadejte znaky z obrázku

Novinky do emailu

Chcete, aby Vám nic neuniklo? Zaregistrujte prosím váš email a 1x týdně obdržíte kompletní seznam novinek ze serveru.

Přihlášení