14. 06. 2024

Pitný režim a jeho pravidla

Nejen při redukční dietě, ale pro naše zdraví bychom měli správně, dostatečně a pravidelně pít. Je mnoho mýtů, které se nezakládají na pravdě a naopak je mnoho pravd, které jsou neprávem zpochybňovány coby mýty. Jaká tedy jsou pravidla pitného režimu?

  1. Je nutné pít rovnoměrně v průběhu celého dne, a to již od rána
  2. Nečekejte, až budete mít žízeň, žízeň je již projevem mírné dehydratace
  3. Zvažte, jaká tekutina se stane základem vašeho pitného režimu
  4. Základem pitného režimu by měla být dostatečně kvalitní čistá voda nesycená. Jedině ta je vhodná pro všechny bez rozdílu. Vhodnost ostatních nápojů se liší v souvislosti s potřebami konkrétního organismu, probíhající aktivitou, zátěží, počasím atd.
  5. Důležité je, aby zvolená voda měla prokazatelně vyvážený obsah minerálů. Omezujte přímou konzumaci většího množství silně perlivých vod. Volný CO2 může narušit proces zažívání a vyvolávat potíže.
  6. Omezujte konzumaci slazených limonád a kolových nápojů. Jsou bohatým zdrojem cukru a jejich konzumace může citelně ovlivnit denní příjem energie. U dětí může v mnoha případech i za obezitu.
  7. Se zvýšením zátěže zvyšujte i spotřebu tekutin.
  8. Jako nejvhodnější tekutiny pro horké počasí jsou čistá voda nebo nakyslé či nahořklé nápoje. Sladká chuť pocit žízně zvyšuje.
  9. Ovocné „nektary“ by neměly tvořit hlavní část denního příjmu tekutin. Vyrábějí se totiž zředěním již jednou vylisované ovocné dřeně pitnou vodou.

Komentáře

Poslat nový komentář

CAPTCHA
Tato otázka testuje zda jste člověk a tím zamezuje automatickému odesílání spamu
Image CAPTCHA
Zadejte znaky z obrázku

Novinky do emailu

Chcete, aby Vám nic neuniklo? Zaregistrujte prosím váš email a 1x týdně obdržíte kompletní seznam novinek ze serveru.

Přihlášení