24. 02. 2024

Syndrom štíhlých žen

Podle odborníků, srovnávajících lidské chování, se jednání a rozhodování žen s nadváhou a štíhlých žen diametrálně liší. Ponechme stranou záležitosti společenské, kde toto srovnání jistě nepřináší žádné zásadní objevy a zaměřme se spíše na ty aktivity, které překvapující jsou. Jde totiž přesně o ty činnosti, které ovlivňují shazování či naopak nárůst váhy.

 

Nákup potravin - celý proces přijímání potravin začíná jejím nákupem. Nevěříte? Zajděte si do některého supermarketu a nenápadně si prohlédněte nákupní košíky dvou, tří štíhlých žen. Bezpochyby tam najdete dostatek celozrnného pečiva, ovoce a pak spousty, spousty zeleniny. Nějaký ten bílý jogurt, libové a nejlépe bílé maso či ryby a minerálky. K tomu něco sladkého - jeden malý kousek čokoládové tyčinky nebo jinou dobrotu. Když pohled nasměrujete trochu výš, vidíte na té ženě, že nakupovala s chutí a na každou z těch věcí v košíku se těší.
Pokud podobný výraz zpozorujete u nakupující ženy kyprých tvarů, do košíku se už dívat možná ani nemusíte. Ovšem, také tam má potraviny, na které se těší, ale jenž docela jistě její postavě neprospějí.
Naopak pokud u ženy, která má viditelné problémy s nadváhou, uvidíte nákupní košík, obsahující podobnou skladbu potravin jako u ženy štíhlé, v obličeji se jí bude zračit zmatená směska zoufalství, sebelítosti, hanby a depresí.
Přitom se to zdá být tak snadné: nakupujte chutné věci, které prospějí vašim chuťovým buňkám stejně jako štíhlé linii a těšte se na to jídlo. Nemyslete na jídlo, které si odpíráte, nelitujte se. Od pokladny obchodu s potravinami bychom měli odjíždět s příjemnými pocity a litovat bychom měli tak maximálně platební kartu nebo peněženku.

Úprava potravin - tady nastává druhý kámen úrazu. I ze správných, dietních potravin lze připravit tučné a těžké jídlo. Zatímco štíhlá žena při úpravě pokrmů dává přednost jemnému osolení a střídmě vybírá trochu koření a naopak nešetří na čerstvých bylinkách a zelenině (skvělou chuť jídlu dodá jarní cibulka, petrželové natě, nasekaná paprika atd.), žena plnějších tvarů bývá často v používání soli nebo dosolovaných směsek koření mnohem velkorysejší, k dochucování ale i při úpravě potravin používá strouhanku, tučné sýry, majonézy atd.
Přestože sotva můžete vtrhnout do kuchyně štíhlé ženy, abyste vypozorovali její zvyky při vaření, řešení je překvapivě snadné. Kupte si nebo na internetu najděte recepty skandinávské, francouzské, řecké nebo i indické kuchyně - ale pozor, pochopitelně i zde najdete věci bohaté na tuky a cukry. Vybírejte pečlivě!

Množství konzumovaného jídla - argumenty, že znáte tolik žen, hubených jak lunt, co se cpou od rána do večera, jsou liché. Pochopitelně, že i mezi ženami je několik šťastných, které mají tak rychlý metabolismus, že si až do pozdního věku s váhou hlavu lámat nemusejí. Mezi muži je jich mnohem více. Pravdou ale zůstává, že naprostá většina žen si svoji váhu pečlivě hlídá a na talíř si nakládá jen množství, které hodlá zkonzumovat. Často je to dokonce méně, než by si ráda dopřála.
Existuje několik způsobů, jak trochu ošidit zvyk sedat si k plnému talíři. Jednak používáním spíše tónovaného než bílého nádobí, a pak se doporučuje použít trochu fantazie a pohrát si s přípravou jídla tak, aby na talíři bylo barevně vyvážené a ladilo také oku.

Stolování - mělo by platit: když jím, tak jím! Zapomeňte na televizi, zapomeňte na čtení nebo aspoň listování knihou či oblíbeným časopisem. Pohodlně se usaďte a jídlo si vychutnejte. Přesně takhle to dělá většina štíhlých žen, protože bez ohledu na to, co se o nich říká, štíhlé ženy rády jedí. A pokud rádi jíte, nepotřebujete se u jídla ničím rozptylovat. Naopak zapomeňte na maminčiny rady typu „u jídla se nemluví“. Jídlo bylo vždy společenská záležitost, hovor byl součástí jídla a patřilo k němu i chvála jídla a poklona kuchaři.

Po jídle - zde se můžeme snad doslova vrátit k tomu, co bylo napsáno u nákupu potravin. Štíhlá žena se po chutném jídle tváří spokojeně a pocit sytosti si vychutná. Co se zračí na tváři ženy s nadváhou je znovu závislé na tom, cože to právě zkonzumovala. 
Asi největší a nejhloupější paradox celého toho stravování u kypré ženy: nakoupí si něco, co má moc ráda a těší se, až si dá do nosu, byť si je vědoma, že po tom dozajista přibere. Jenže pak to shltá a ještě než má dojezeno, místo štěstí cítí jen deprese z toho, že zase selhala.
Milé dámy při těle: když už si takto zahřešíte, vychutnejte si to! Každé sousto, na něž jste se tak těšila si užijte. Jednou za čas. Protože pokud se naučíte jíst ráda a vychutnat si, když už si dopřejete někdy něco hříšně sladkého a dopřejete si přesně ty pocity, které od toho očekáváte, nebudete mít potřebu to hned druhý den nebo druhý týden opakovat.
Budete se konečně při stravovacích návycích chovat rozumě.
Chovat štíhle.
A to je, nepochybně, ten první, nejlepší krok konečně zhubnout.

Komentáře

Poslat nový komentář

CAPTCHA
Tato otázka testuje zda jste člověk a tím zamezuje automatickému odesílání spamu
Image CAPTCHA
Zadejte znaky z obrázku

Novinky do emailu

Chcete, aby Vám nic neuniklo? Zaregistrujte prosím váš email a 1x týdně obdržíte kompletní seznam novinek ze serveru.

Přihlášení